اکران و نقد و بررسی حقوقی فیلم مستند «از بخشش تا رویش»

مستند «از بخشش تا رویش» به همت انجمن علمی – دانشجویی حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه علم و فرهنگ روز چهارشنبه ۳ آبان در سالن دکتر کاظمی آشتیانی اکران شد و نقد و بررسی حقوقی درخصوص این فیلم مستند با حضور متخصصان حقوق جزا و جرم‌شناسی انجام شد.

در این نشست که با حضور مهدی شعبانی، کارگردان و تهیه‌کننده مستند؛ دکتر محمدرضا بیگدلی، عصب‌شناس، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های زیستی؛ دکتر احمد رمضانی، عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه کارشناسی‌ارشد رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه علم و فرهنگ؛ دکتر امیرحسن نیازپور، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، با سخنرانی با موضوع «تحلیل جرم‌شناسانه از بخشش تا رویش» با حضور جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار شد.

این مستند روایت گذشت یک مادر و بخشش قاتل فرزندش به شرط ترک اعتیاد قاتل است و در این مستند بر ضرورت و اهمیت عفو پرداخته می‌شود و زندگی مادری را به تصویر می‌کشد که قاتل فرزندش را با شرطی متفاوت بخشیده است. مهدی شعبانی، کارگردان و تهیه‌کننده مستند، پس از اکران فیلم، درباره مسائل مربوط به تهیه، تولید و اکران آن توضیح داد. در ادامه، دکتر محمدرضا بیگدلی، با موضوع «مسائل مغزی و تاثیر آن بر قتل عمدی»؛ دکتر احمد رمضانی با موضوع «ابعاد فقهی و حقوقی عفو» و دکتر امیرحسن نیازپور، با موضوع «تحلیل جرم‌شناسانه از بخشش تا رویش» سخنرانی کردند و با تشریح ابعاد فقهی و حقوقی عفو و فیلم را به‌صورت جرم‌شناسانه تحلیل کردند.

در انتهای جلسه از کارگردان و اولیای دم که فیلم با موضوع ایشان ساخته شده بود، تقدیر شد. گزارش کامل نشست متعاقباً به همت انجمن علمی – دانشجویی حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه علم و فرهنگ چاپ و منتشر خواهد شد.